Επιμελητήριο των Επαγγελματιών ή κομματικό παράρτημα Μερικά Ερωτήματα

Επιμελητήριο των Επαγγελματιών ή κομματικό παράρτημα Μερικά Ερωτήματα Κύριο

Τι πραγματικά θέλει η διοίκηση του εμπορ. επιμελητηρίου Λευκαδας, ή πιό σωστά κάποιοι απο τη διοίκησή του;


Πώς είναι δυνατόν να κάνει εκδηλώσεις για τους οδικούς άξονες και να αγνοούνται οι κατ´εξοχην αρμόδιοι φορείς :
-Υπουργείο ( δεν καλέστηκε να δώσει πλήρη ενημέρωση και να ακούσει τα αιτήματα των φορέων και του κόσμου)
-Δήμος -Περιφέρεια : καλέστηκαν για απλό χαιρετισμό - όχι ως ομιλητές.
Ενώ ως κύριοι ομιλητές καλούνται :
Ο Βουλευτής Λευκάδας ,
Ο πρώην Βουλευτής της Ν.Δ. μόνο
και ....άκουσον άκουσον ο κ. Μαντούβαλος πρώην βουλευτής της Ν.Δ. και νυν στέλεχός της στο ... Πειραιά
Ωραία πολυφωνία ;;!!!
ή μήπως αυτό λεγεται μετατροπή του φορέα σε κομματικό παράρτημα
Πότε αλήθεια καλέστηκαν άλλοι :
Ο κ. Γληγορης πρώην βουλευτής ;
Άλλες απόψεις φορέων όπως των Μηχανικών ; Με εισήγηση ;
Μήπως τα ίδια και χειρότερα δεν έγιναν και στις προηγούμενες Εθνικές εκλογές  όπου :
Κατ´ αποκλειστικότητα  ως κύριος ομιλητής ηταν ο ευρωβουλευτής της ΝΔ (;;!!)
ή σε επόμενη εκδήλωση, ένα μήνα μετά, ο κύριος ομιλητής ήταν γνωστό στέλεχος της ΝΔ -καμμία σχέση με Λευκαδα - σύμβουλος του κ. Σαμάρα ,δικαιολογήθηκαν....

Ναι προσωπικά αντέδρασα σε όλες αυτές τις περιπτώσεις.
Και είναι λάθος να διακόπτουμε ομιλητές.
Όταν όμως πας σε μια εκδήλωση του δικού μας Επιμελητηρίου και βρίσκεσαι για πολλοστή φορά σε μια
"Καπελωμένη" εκδήλωση απο τη ΝΔ, οπου ακούγονται συνεχως ανακριβειες (τις αναφέρω παρακάτω) όπου δεν προβλέπεται το άκουσμα άλλων απόψεων, δεν έχεις νομίζω πολλές επιλογές.
Τελικά τους επαγγελματίες θέλει το Επιμελητήριο ή τα πρώτα στελέχη της ΝΔ  σε συγκεκριμένο ρόλο καθοδηγητή ;;
Μήπως το σωστό θα ήταν να συμμετέχουν  οι επαγγελματίες σε έναν ανοιχτό διάλογο για τη πορεία του επιμελητηρίου, ιδιαίτερα ενόψει των εκλογών ;

Όσον αφορά τώρα  τις ανακρίβειες :
Είπε ο κ. Βουλευτής μεταξύ άλλων :
"Το πράγμα έχει φτάσει στο απροχώρητο , δεν πάει άλλο ..."
Ας δούμε λοιπόν για όλα τα θέματα "τι δεν πάει άλλο ".
ΔΡΟΜΟΙ :
ΙΟΝΙΟΣ οδός ( Πάτρα - Γιάννενα )
Επι 15 χρόνια με τις προηγούμενες κυβερνήσεις γινόταν απορρόφηση του ΕΣΠΑ κατα 10% έως 20%, με αποτελέσμα ολοι οι Εθνικοί οδοί να καρκινοβατούν. Προφανώς ή γινόταν παιγνίδι με τους εργολάβους ή κάτι άλλο που δεν γνωρίζω.
 (Φωτεινή εξαίρεση η Εγνατία )
Με τη Νέα Κυβέρνηση τελείωσαν συμπτωματικά (!!;;)όλοι οι βασικοί δρόμοι σε δυο χρόνια   :
Και η Ιονιος οδος - (το υπόλοιπο 60%)
Και ο δρόμος Πάτρα - Κόρινθος
Και ο δρόμος  Αθηνα - Θεσσαλονίκη
Και αρκετοί ακόμη (Πελλοπονήσου-Μακεδονίας ...)
Με 750 εκατομμύρια λιγότερα σε σχέση με τις προηγούμενες συμβάσεις και πρωτιά στην Ευρώπη σε απορρόφηση ΕΣΠΑ 100%.

ΔΡΟΜΟΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ - ΑΚΤΙΟ
Το έργο ήταν πολλά χρόνια σταματημένο, με τον εργολάβο να μην βγαίνει έκπτωτος (;!)  και το σημαντικότερο : τα πρώτα 400 έως 500 μέτρα δεν περιλαμβάνονταν ουτε καν στην μελέτη.
( ας δώσει κάποιος μια εξήγηση ).
Οι ομιλητες αποκρίνουν οτι το προηγούμενο διάστημα έγινε μελέτη σκούπα , όπου συμπεριλήφθηκαν και τα τελευταία
αυτά μέτρα αλλα και νέος κεντρικος αγωγός ύδρευσης απο Άκτιο προς Άγιο Νικόλαο, αφού επι αρκετα χρόνια υπήρχαν πολλές βλάβεςτου δικτύου. Ολοκληρώθηκε η περιβαλλοντική Μελέτη και είναι στο στάδιο της δημοπράτησης.
Ενώ στο ίδιο στάδιο περίπου και λίγο πιο προχωρημένα  είναι οι δρόμοι
Άκτιο Λευκαδας και Βονιτσα Λευκαδας.

ΔΡΟΜΟΙ που έπαθαν βλαβες απο ΣΕΙΣΜΟΥΣ ,
αλλα άλλες χρηματοδοτήσεις λόγω σεισμών :

Για πρώτη φορά δίνονται στο νησί κονδύλια της τάξης των 25 εκατομμυρίων ευρώ , προφανώς πάνω απο πενταπλάσια απο άλλες φορές (άλλων κυβερνήσεων).
Οι συγκεκριμένοι δρόμοι, όλοι γνωρίζουν, είναι σε πολύ δύσκολα εδάφη, είναι πολυδάπανοι και υπαρχει δυσκολία τόσο στη μελέτη, όσο και στη κατασκευή.
Η λύση που δοκίμασαν κάποια στελέχη της ΝΔ : παίρνω ένα φορτωτή και κατεβαίνω παραλία
ήταν και ανεύθυνη και επικίνδυνη.
Έχουν επομένως προγραμματιστεί και πραγματοποιούνται,  με λάθη ναι , με καθυστερήσεις ναι, αλλά με σοβαρές μελέτες και κατασκευές.
Όπως καθυστέρηση υπήρξε στο δρόμο της Λαγκαδας
 ( Ασπρογερακατα Πευκουλια )
 όπου εμείς των πολιτιστικών συλλόγων της Ορεινης Λευκαδας πρωτοστατήσαμε  μαζί με τους προέδρους των τοπικών συμβουλίων
και άλλους ενεργούς πολίτες.
Ο Δήμος υιοθέτησε το αίτημα και κατάφερε να δεσμευτουν ήδη κονδύλια απο το υπουργείο για την εκτέλεση του έργου.
Μαζί με τα παραπάνω έργα εγκρίθηκαν και εκτελούνται ή άμεσα θα εκτελεστούν :
1300 000 για το νοσοκομείο Λευκαδας (εκτός σεισμών ) - αφού δεν είχε προβλεφθεί η σύνδεση με  ύδρευση - αποχέτευση αλλα και ο β´ απαιτούμενος δρόμος. Ποσό πέραν αυτών που δόθησαν για την ολοκλήρωση του κτηρίου του νοσοκομείου.
850 000 για αγωγούς ύδρευσης Εξανθειας Αθανι
584 000 για εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης Νυδριού -Φτερνου και δεξαμενή κατουνας.
562 000 κεντρικό αγωγό Ποντε - Διοικητήριο.
257 000 για αγωγό ύδρευσης προς Δρυμώνα.
190 000 Επισκευή δημοτικού σχολείου δίπλα απο Εθνικό στάδιο.
158 000 αποχετεύσεις Αγίου Νικήτα Βασιλικής
114 000 διορθώσεις ομβροδεξαμενων
           ( δεκαετίες παρατημένες )
Και πολλά αλλα μικρά έργα.
Τέλος για την

ΥΠΟΓΕΙΑ   ΔΙΑΒΑΣΗ απο Αιτωλοακαρνανία
5 φορές έγινε η δημοπρασία με προηγ. Κυβερνήσεις και απέβησαν άκαρπες.
Τοτε και ο Δήμαρχος , ο  Αντιπερειαρχης και ο Πρόεδρος του επιμελητηρίου εξέφρασαν την αντίθεσή τους. Προσωπικά πιστεύω πως το κόστος των 80 000 000 ευρώ που προϋπολογίστηκε μαζί με τη μαρίνα μεγάλων σκαφών, είναι πάρα πολύ μεγάλο.
Δεν είναι δυνατόν η Πρέβεζα , με κόστος κάτω των 30 εκατ.,
 να φτιάχνει πολύ μεγαλύτερη υπόγεια διάβαση και σε πολύ βαθύτερη θάλασσα (25εως 27 μέτρα αν θυμάμαι καλά ,ενώ στη δική μας ο πυθμένας έχει  βάθος  μόλις 6μ. )
Αποτελέσμα πέραν της μεγάλης επιβάρυνσης διοδίων θα είχαμε μεγάλη δυσκολία να βρεθούν τα κονδύλια.
Εξετάζονται ήδη απο το υπουργείο , απο οτι γνωρίζω,  άλλες λύσεις. Με μαρίνα στο Βλυχό ή άλλους τρόπους , οικονομικούς και με βάσει το δημόσιο συμφέρον.
Ακόμη Εννοείται οτι δεν θα γίνονταν όλες αυτές οι χρηματοδοτήσεις των 80 εκατ. , όταν το τελευταίο διάστημα ολοκληρώθηκαν αλλα έργα πολύ μεγάλα. Όπως :
-Μαρίνα βασιλικής ,
- εκβάθυνση πυθμένα σε σημαντικό τμήμα κοντά στη πόλη
-Ολοκλήρωση της κύριας μελέτης του Νοσοκομείου.

Αυτή είναι νομίζω σε γενικές γραμμές η αλήθεια για τα έργα σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω.
Για περισσότερες λεπτομέρειες πέραν του αρμόδιου υπουργού κ. Σπιρτζη , του Γεν. Γραμματέα κ. Δέδε , μπορούμε ως Νομός να απευθυνθούμε στο διευθυντή του γραφείου του υπουργού
 κ. Καραγκούνη, ο οποίος απο οτι έχω ακούσει αγαπάει τη Λευκαδα και την επισκέπτεται ποιό συχνά , αφού η καταγωγή του είναι απο Αγρίνιο,και απο τη θέση του, γνωρίζειπολλά.
 Εξυπακουεται οτι ο Δήμαρχος και ο Αντιπερειαρχης μπορούν να πουν και άλλες λεπτομέρειες , όπως απορροφητικότητα του κάθε έργου , χρονικός προγραμματισμός και αλλα που εγώ δεν γνωρίζω.
   Μήπως λοιπόν να προγραμματιστεί μια τέτοια συγκέντρωση όπου όλοι οι φορείς θα βάλουν τη δική τους πινελιά ; ενόψει μαλιστα του προγραμματισμένου συνεδρίου της περιφερειάς μας για την ανάπτυξη;


Ζώης Μικρώνης , πολιτικός μηχανικός , μέλος του επάγγ. Επιμ. Λευκαδας.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Ένας ….ζωντανός χάρτης….(how & where)